Pobyt w Bournemouth - sprawozdanie

To były pracowite wakacje. W ramach programu unijnego POWER, którego koordynatorką jest Marzena Leszczak, 20 nauczycieli naszej szkoły wyjechało na dwutygodniowe kursy językowe i metodyczne do Anglii. Pierwsi trafili do Bournemouth na początku wakacji, ostatnia grupa wróciła z Anglii tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego. 
W Bournemouth byliśmy zakwaterowani u angielskich rodzin, a szkoła bardzo dbała o to, aby nie złamano podstawowej zasady: w jednym domu tylko jeden Polak (ta sama prawidłowość dotyczyła też Francuzów, Czechów, Szwedów, Arabów, Koreańczyków, Japończyków itd.). W ten sposób zmuszono nas do posługiwania się wyłącznie językiem gospodarzy. Podobnie było w szkolnych klasach - obok nas mógł siedzieć tylko ktoś, z kim mogliśmy się skomunikować po angielsku. Nawet przerwy między lekcjami wykładowcy spędzali z nami i, ganiąc  rozmowy po polsku,  pytali  o cokolwiek, zmuszając do gimnastyki lingwistycznej.
Pierwszy dzień zaczęliśmy od egzaminu sprawdzającego nasze umiejętności językowe (ciekawe doświadczenie dla nauczycieli, którzy przyzwyczajeni są do odpytywania innych). Stosownie do wyników zostaliśmy przypisani do grup o różnym poziomie zaawansowania i już po południu mieliśmy pierwsze zajęcia. Przez dwa tygodnie uczyliśmy się pilnie (angielskiego i pokory, bo nie byliśmy perfekcyjni, o nie), odrabialiśmy lekcje, pisaliśmy prace klasowe, rozmawialiśmy. Do 15.30 szlifowaliśmy angielski w szkole , a potem w domach naszych rodzin, na ulicy, w autobusie, sklepie, na plaży (piękna!) i rozmawiając z  nowymi znajomymi. 
Nasi wspaniali nauczyciele mieli serce do pracy, ogromną wiedzę i doświadczenie. Świetnie wiedzieli, jakie błędy popełniają Polacy, Francuzi, Hiszpanie, więc ćwiczenia mieliśmy dedykowane, nie przypadkowe.  
Szkołę wybrała  koordynatorka projektu, Marzena Leszczak, która była już kiedyś na kursie językowym w Richard Language College. Zaufaliśmy jej i nikt tego nie żałował. 
Jak było? Intensywnie, owocnie i pięknie. Plusy? Zdobywanie umiejętności językowych i metodycznych, kontakt z żywym językiem w jego naturalnym środowisku, przełamywanie barier związanych z mówieniem w obcym języku, podniesienie własnej samooceny, nawiązanie międzynarodowych kontaktów, zdobycie umiejętności koniecznych do przygotowywania projektów unijnych (m. in. wymian uczniowskich), poznawanie innych kultur, przejmowanie dobrych wzorów, możliwość korzystania z literatury anglojęzycznej i zasobów Internetu w pracy, wskazywanie uczniom na konieczność uczenia się przez całe życie..... Wymieniać można długo.
Minusy? Nie będziemy udawać, że nie było. Dokładnie dwa: angielska pogoda i angielskie zwyczaje żywieniowe. Ale i tak było wspaniale!! 

           Opracowała Anna Śpiewakowska
Srebrna szkoła

E - dziennik
Dzwonki
Lekcja 1:     8:00 -   8:45
Lekcja 2:     8:50 -   9:35
Lekcja 3:     9:55 - 10:40
Lekcja 4:   10:45 - 11:30
Lekcja 5:   11:40 - 12:25
Lekcja 6:   12:30 - 13:15
Lekcja 7:   13:20 - 14:05
Lekcja 8:   14:10 - 14:55
Lekcja 9:   15:00 - 15:45
Lekcja 10: 15:50 - 16:35
Lekcja 11: 16:40 - 17:25
Lekcja 12: 17:30 - 18:15
Wydarzenia
Zebrania z rodzicami dla wszystkich klas - 29 dni (18.11.2025)
Wystawianie ocen na I półrocze - 53 dni (12.12.2025)
Zmiana planu lekcji - 56 dni (15.12.2025)
Zimowa przerwa świąteczna - 63 dni (22.12.2025-02.01.2026)
Wystawianie ocen za pierwsze półrocze w klasach I - IV - 88 dni (16.01.2026)
Sport TZN

1,5% podatku dla TZN

1,5% dla TZN

MAPA SZKOŁY

mapa szkoły

FACEBOOK - Polub nas!
TZN na Facebooku - Logo TZN i Facebook
 
 
Szkolne Koło Przyjaciół Zwierząt
PUBLIKACJE
 
Ciekawostki o szkole
W 1951r. szkoła przejęła kompleks budynków przy ul. Jasnogórskiej 84/ 90.
TZN TV
Logo TZN TV
Losowa fotka
Hotspot TZN

Hot Spot - logo WiFi

Biuletyn Informacji Publicznej
Strona wildesign.pl
Strona www.efs.pl/
Strona www.bud.pcz.czest.pl/
Strona moodle.czest.pl/
PSNJN
Strona www.kuratorium.katowice.pl
Strona www.etwinning.net/pl/pub/index.htm
Strona www.sep-tzn.czest.pl/
Strona www.pck.org.pl/